Medzinárodné letecké dni SIAF 2015

Autor: Milan Hutera | 30.8.2015 o 8:00 | Karma článku: 11,16 | Prečítané:  4626x

V posledný prázdninový víkend sa konal 5. ročník medzinárodných leteckých dní Slovak International Air Fest 2015. Nebo nad Sliačom ponúklo v sobotu pestrú škálu individuálnych aj skupinových vystúpení.

 

 

Úvodný výsadok tentokrát prebiehal na moderných padákoch. Parašutisti mali, tak ako každý rok, na sebe pripnuté vlajky všetkých zúčastnených krajín. Počas dňa sa uskutočnil ešte jeden výsadok a na sliačskom nebi sa objavila naozaj veľká vlajka Slovenska.

 

 

 

 

 

 

Saab 105OE je pomerne nezvyčajným lietadlom. Vraj sa uvažovalo aj o viacmiestnej verzii pre VIP klientelu. Tu je vidieť, ako Slovensko predbehlo dobu. U nás bol totiž už pred časom nasadený VIP L-29 Delfín. Zvykol lietať okolo Žiliny...

 

Švajčiarske letectvo sa na SIAF 2015 prezentovalo dvoma výbornými číslami - akrobatickou skupinou PC-7 a nadzvukovým F/A-18 Hornet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vrtuľníkové hasenie v podaní Mi-17

 

 

 

Zoltán Veres je už tradičnou súčasťou leteckých dní SIAF. Rovnako tradičné sú aj jeho dych vyrážajúce kúsky, ako let "medzi stromy-ponad plot letiska" či let dolu hlavou tesne nad dráhou (slovné spojenie "v plnej rýchlosti" hádam netreba dodávať...).

 

 

 

Nadzvuková stíhačka F-16 Fighting Falcon (v prevedení AM) je na leteckých dňoch SIAF vždy zárukou kvalitného vystúpenia. Tradičných hostí z Holandska tentokrát vystriedali ich kolegovia z Belgicka.

 

 

 

 

Bell 429 - nová akvizícia letky Ministerstva Vnútra Slovenskej Republiky.

Mne sa však oveľa viac páčila Agusta A109

 

 

 

O lietadle Alenia C-27j Spartan sa toho popísalo až-až. Tento rok však svoje nesporné letecké kvality nepredviedlo. Zúčastnilo sa len akéhosi preletu.

 

Na Sliači nikdy nie je núdza o historické lietadlá. Oproti minulým rokom sa však predstavil iba jeden zástupca - P-51D Mustang. Svojím nezameniteľným vzhľadom a zvukovým prejavom (našťastie bez šiestich guľometov ráže .50) potešil všetkých priaznivcov klasických lietadiel.

 

 

 

 

 

Nadzvukovú klasiku Mig-29 Fulcrum videli diváci v Slovenskej aj Poľskej verzii. Pri informácii o tom, že lietadlo počas letovej ukážky spotrebuje asi 2,5 tony leteckého benzínu a pohľade na oblohu som sa neubránil dojmu, že obaja piloti dostali príkaz šetriť palivo. 

 

 

 

 

 

Hlavné hviezdy tohto ročníka - talianski Frecce Tricolori, sa môžu pochváliť minimálne dvoma "naj". Majú najenergickejšieho komentátora a ich lietadlá Aermacchi MB-339 A/PAN vypúšťajú ten najhustejší dym na svete. Väčšina ich vystúpenia bola teda zahalená "rúškom tajomstva".

 

 

 

 

 

 

Nebeské ticho - to sú Očovskí bačovia.

 

 

Zlaňovanie a záchrana v podaní Mi-17 Ozbrojených síl SR.

 

 

 

Poľská skupina Orlík Aerobatic Team.

 

 

 

Pár statických ukážok na záver: Eurocopter Tiger

 

F-15 Eagle - ak by som ja priletel z Floridy, respektíve z ešte vzdialenejšieho Oregonu, určite by som nestál odparkovaný za plotom...

 

Lietajúci tank Mi-24 Hind už u nás žiaľ dolietal.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami strany sa stali Juraj Blanár a Peter Žiga.

KOMENTÁRE

Fico ako Trump. Nekorektný a ukričaný

Šéf Smeru oznámil, že politická korektnosť na Slovensku končí.

KULTÚRA

Milan Lasica: Už nemôžem umrieť predčasne

Keby som mohol, správal by som sa úplne inak, tvrdí.


Už ste čítali?